E-POST MARKNADSFÖRING
Framgången för ditt företag
Syftet Med EpostMarknadsföring
Syftet med e-postmarknadsföring är att öka medvetenheten, kundernas återengagemang och behållning.
Varför Epostmarknadsföring är effektiv?
1- Du håller kontakten med din målgrupp
Med epostmarknadsföring har du möjlighet att hålla din kund informerad. Dessa e-postmeddelanden ger dem en känsla av intresse.
2- Du når dina kunder i realtid
Mer än 54% av e-postmeddelandena öppnas på mobila enheter. Företagare bör dra nytta av detta när de planerar en marknadsföringsstrategi.
3- Människors engagemang med e-post
E-post har varit, och är fortfarande ett av våra viktigaste val av kommunikation. Du kan använda e-postmeddelanden för att driva trafik till din webbplats.
4- E-post är ett enkelt sätt att nå publiken
Ett av de enklaste sätten att nå och engagera potentiella kunder är epostmarknadsföring. Med en leveransgrad på cirka 98,3% kan epostmarknadsföring vara bättre än sociala medier som inte levererar så mycket.
E-postmeddelanden driver försäljning och konverteringar
E -postmeddelanden har en högre konverteringsfrekvens än andra marknadsföringskanaler som sökmotor och social media marknadsföring. Som ett exempel: e-postmeddelanden för övergivande av kundvagn har en öppningsfrikvens på 65%, en klickfrekvens på 29% och en konverteringsfrekvens på 5%.
Swedags teamet tar dina epostmarknadsföringskampanjer till nya höjder!